Nissan Ariya Forum banner

Gebruikt iemand een gewone krik om een band te verwisselen?

9.7K views 23 replies 13 participants last post by  FolsomCa  
#1 ·
Ik heb vandaag op de terugweg van mijn werk een bout in een van mijn banden gekregen en ben gelukkig thuisgekomen. Ik dacht dat ik de auto snel kon opkrikken en de band naar de plaatselijke reparatiewerkplaats kon brengen, maar helaas (zoals sommigen van jullie misschien denken...) heeft de dure Ariya niet eens een krik! Wat ik stomweg dacht, nou, ik heb er al een, dus geen probleem, om erachter te komen dat de Ariya geen standaard hefpunten lijkt te hebben zoals de meeste auto's?

De dealer gebeld om te zien of ze de krik op voorraad hadden en wauw, toen ging het bergafwaarts. Ze klonken niet alleen alsof ze geen idee hadden wat de auto was, ze zeiden ook dat ze er geen op voorraad hadden en dat ze sowieso de hele auto nodig zouden hebben om hem te diagnosticeren en te repareren...

Het lijkt er dus op dat ik morgen met een sleepbedrijf te maken krijg en moet toekijken hoe mijn nieuwe auto naar de dealer wordt gebracht, tenzij ik een veilige manier kan vinden om de band van de auto te halen en naar de plaatselijke reparatiewerkplaats te brengen die goede recensies lijkt te hebben. Ik moet denken dat het gewone versterkte onderdelen heeft, omdat ze hem in de garage net zo optillen als bij andere Nissans? Ik wil gewoon niets buigen of erger maken, dus ik dacht dat er misschien wat suggesties op deze site zouden zijn?

Bedankt voor je tijd!

#2 ·
Ik kreeg vandaag op weg van mijn werk een bout in een van mijn banden en kwam gelukkig thuis. Ik dacht dat ik de auto snel kon opkrikken en de band naar de plaatselijke reparatiewerkplaats kon brengen, maar helaas (zoals sommigen van jullie misschien nu denken...) heeft de dure Ariya niet eens een krik! Wat ik domweg dacht, nou, ik heb er al een, dus geen probleem, om erachter te komen dat de Ariya geen standaard hefpunten lijkt te hebben zoals de meeste auto's?

De dealer gebeld om te zien of ze de krik op voorraad hadden en wauw, toen ging het bergafwaarts. Ze klonken niet alleen alsof ze geen idee hadden wat de auto was, ze zeiden ook dat ze er geen op voorraad hadden en dat ze de hele auto nodig zouden hebben om te diagnosticeren en te repareren...

Het lijkt er dus op dat ik morgen met een sleepbedrijf te maken krijg en moet toekijken hoe mijn nieuwe auto naar de dealer wordt gebracht, tenzij ik een veilige manier kan vinden om de band van de auto te halen en naar de plaatselijke reparatiewerkplaats te brengen die goede recensies lijkt te hebben. Ik moet denken dat het gewone versterkte onderdelen heeft, omdat ze het in de garage net zo optillen als bij andere Nissans? Ik wil gewoon niets buigen of erger maken, dus ik dacht dat er misschien wat suggesties op deze site zouden zijn?

Bedankt voor uw tijd!
Kun je de bandenreparatieset gebruiken zodat je in ieder geval naar de reparatiewerkplaats kunt rijden? Je hoeft alleen maar te zorgen dat je het correct instelt en dan oppompt.

#3 ·
Kun je de bandenreparatieset gebruiken zodat je in ieder geval naar de reparatiewerkplaats kunt rijden? Je hoeft alleen maar te zorgen dat je hem correct instelt en dan oppompen.
De bandenreparatieset is een goed idee! In de handleiding (pagina 6-12) staan ook de locaties op de Ariya waar je een krik onder kunt plaatsen.

#4 ·
Ik kreeg vandaag op weg van mijn werk een bout in een van mijn banden en kwam gelukkig thuis. Ik dacht dat ik de auto snel kon opkrikken en de band naar de plaatselijke reparatiewerkplaats kon brengen, maar helaas (zoals sommigen van jullie misschien nu denken...) heeft de dure Ariya niet eens een krik! Wat een idioot ik dacht dat ik er al een had, dus geen probleem, om erachter te komen dat de Ariya geen standaard hefpunten lijkt te hebben zoals de meeste auto's?

Belde de dealer om te zien of ze de krik op voorraad hadden en wauw, toen ging het bergafwaarts. Ze klonken niet alleen alsof ze geen idee hadden wat de auto was, ze zeiden ook dat ze er geen op voorraad hadden en dat ze de hele auto nodig zouden hebben om hem te diagnosticeren en te repareren...

Het lijkt er dus op dat ik morgen met een sleepbedrijf te maken krijg en moet toekijken hoe mijn nieuwe auto naar de dealer wordt gebracht, tenzij ik een veilige manier kan vinden om de band van de auto te halen en naar de plaatselijke reparatiewerkplaats te brengen die goede recensies lijkt te hebben. Ik moet denken dat het gewone versterkte onderdelen heeft, omdat ze het in de garage net zo optillen als bij andere Nissans? Ik wil gewoon niets buigen of erger maken, dus ik dacht dat er misschien wat suggesties op deze site zouden zijn?

Bedankt voor uw tijd!
1) koop een hydraulische krik op Amazon, ik heb het gedaan, het wordt geleverd in een plastic doos, geen rommel $ 40- $ 60 je wilt geen schaarkrik 2) koop een standaard velg van ebay $ 369 plus een goedkope band 3) als je een beschadigde band hebt, moeten de meeste bandenhandelaren hem toch bestellen. Dit helpt je laat in de nacht of op vakantie. Ik heb ook AAA al meer dan 50 jaar indien nodig. MAAR als je geen band kunt vinden en niet in de stad bent, dan redt deze standaard velg en band je. Dit is de eerste auto die ik ooit heb gehad (66) waar ik een lijst met benodigde items heb, 1) Batterij Booster $ 60 goed voor veel starts 12V alleen 2) Batterijlader om 12V te volgen 3) reservevelg en band 4) krik 5) wielmoersleutel X-type niet enkele handgreep. Succes. Ik gooide mijn bandenreparatieset (grap) weg, waarop ik niet wil vertrouwen. Ik ben nog steeds dol op de auto EDH:cool::cool::cool: Blijf gewoon voor op eventuele problemen. Volledige velg en band passen achterin op FWD, schuimrubberen pad eruit trekken. De ARIYA heeft wel hefpunten, kijk maar, ik heb het gedaan.

#5 ·
Ik kreeg vandaag op weg van mijn werk een bout in een van mijn banden en kwam gelukkig thuis. Ik dacht dat ik de auto snel kon opkrikken en de band naar de plaatselijke reparatiewerkplaats kon brengen, maar helaas (zoals sommigen van jullie misschien nu denken...) heeft de dure Ariya niet eens een krik! Wat mij, de stommerik, deed denken dat ik er al een had, dus geen probleem, om er vervolgens achter te komen dat de Ariya geen standaard hefpunten lijkt te hebben zoals de meeste auto's?

Ik belde de dealer om te zien of ze de krik op voorraad hadden en wauw, toen ging het bergafwaarts. Ze klonken niet alleen alsof ze geen idee hadden wat de auto was, ze zeiden dat ze er geen op voorraad hadden en dat ze de hele auto nodig zouden hebben om hem te diagnosticeren en te repareren...

Het lijkt er dus op dat ik morgen met een sleepbedrijf te maken krijg en moet toekijken hoe mijn nieuwe auto naar de dealer wordt gebracht, tenzij ik een veilige manier kan vinden om de band van de auto te halen en naar de plaatselijke reparatiewerkplaats te brengen die goede recensies lijkt te hebben. Ik moet denken dat hij normale versterkte onderdelen heeft, omdat ze hem in de garage net zo optillen als bij andere Nissans? Ik wil gewoon niets buigen of erger maken, dus ik dacht dat er misschien wat suggesties op deze site zouden zijn?

Bedankt voor uw tijd!
Als je in de VS bent, is er een garantie voor schade aan banden bij de dealer. Ik weet niet zeker of je band gerepareerd kan worden, maar hij zou in ieder geval bij de dealer gedekt zijn als er een nieuwe nodig is.

Er is een krikset, maar die moet apart besteld worden, want deze nieuwe auto's hebben ze niet.

#8 ·
Hallo allemaal,

Ja, ik heb de handleiding gelezen en de locaties zijn typisch, maar toen ik de gewone krik (schaar of hydraulisch) wilde gebruiken, leek het erop dat het onderdeel waarmee hij verbinding maakte, vrij dun was in vergelijking met de volledig platte verbinding die op mijn vorige auto's werd gemaakt.

Ik wilde de reparatieset niet gebruiken omdat ik niet zeker wist wat dat zou doen voor het langdurig gebruik van diezelfde band (nu < 3000 mijl erop) en ook omdat de dealer ongeveer 15 mijl verderop lag aan een weg waar de meeste mensen 65+ MPH rijden. Ik kon me voorstellen dat dat mis zou gaan haha.

Hoe dan ook, alles is nu gerepareerd. Fijn weekend!

#9 ·
Hoi allemaal,

Ja, ik heb de handleiding gelezen en de locaties zijn typisch, maar toen ik de gewone krik (schaar of hydraulisch) wilde gebruiken, leek het erop dat het onderdeel waarmee hij verbinding maakte, vrij dun was in vergelijking met de volledig platte verbinding die op mijn vorige auto's werd gemaakt.

Ik wilde de reparatieset niet gebruiken omdat ik niet zeker wist wat dat zou doen voor langdurig gebruik van diezelfde band (< 3000 mijl erop nu) en ook omdat de dealer ongeveer 15 mijl verderop zat op een weg waar de meeste mensen 65+ MPH rijden. Ik kon me voorstellen dat dat mis zou gaan haha.

Hoe dan ook, alles is nu gerepareerd. Prettig weekend!
(Karma) 2 dagen geleden gaf ik mijn mening. Gisteren ging ik naar buiten, de rechter achterband had een schroef erin. 10PSI Ik heb een kleine luchtcompressor, ik heb 40psi erin gedaan en het gehaald tot de dealer, geen lekken onderweg. 30 minuten later gerepareerd en onderweg. Ik zou de bandenreparatieset niet gebruiken en ermee doorrijden, ik denk dat het een tijdelijke oplossing is. Iemand anders verklaarde ook dat als je je band vult met reparatiespul en naar de bandenboer gaat, ze niet blij zullen zijn met de rommel die het heeft gemaakt of mogelijk niet kunnen repareren. Ik denk gewoon niet dat ik rond zou willen rijden met de gedachte dat het weer zou kunnen lekken. Daarom heb ik een volledige reserveband voor elke situatie OF locatie. Bedankt voor het delen, ik vraag me af of iemand anders al een lekke band heeft gerepareerd en zich comfortabel voelt bij de resultaten. Laat het ons weten. 😎 😎 EDH Ik heb ook nieuwe 80.000 mijl banden (Les Scwabb Calif.) met gratis bandenreparatie garantie, met slechts 1000 mijl op de nieuwe band laat ik de bandenboer repareren vanwege de garantie. Ik heb ook mijn compressor bij me, hij is klein.

#10 ·
Ik kreeg vandaag op de terugweg van mijn werk een bout in een van mijn banden en kwam gelukkig thuis. Ik dacht dat ik de auto snel kon opkrikken en de band naar de plaatselijke reparatiewerkplaats kon brengen, maar helaas (zoals sommigen van jullie misschien nu denken...) wordt de dure Ariya niet eens met een krik geleverd! Wat ik, de dommerik, dacht, nou, ik heb er al een, dus geen probleem, om erachter te komen dat de Ariya blijkbaar geen standaard hefpunten heeft zoals de meeste auto's?

Ik belde de dealer om te zien of ze de krik op voorraad hadden en wauw, hoe de dingen daarna bergafwaarts gingen. Ze klonken niet alleen alsof ze geen idee hadden wat de auto was, ze zeiden dat ze er geen op voorraad hadden en dat ze de hele auto nodig zouden hebben om hem te diagnosticeren en te repareren...

Het lijkt er dus op dat ik morgen met een sleepbedrijf te maken krijg en moet toekijken hoe mijn nieuwe auto naar de dealer wordt gebracht, tenzij ik een veilige manier kan vinden om de band van de auto te halen en naar de plaatselijke reparatiewerkplaats te brengen die goede recensies lijkt te hebben. Ik moet denken dat hij normale versterkte onderdelen heeft, omdat ze hem in de garage net zo optillen als bij andere Nissans? Ik wil gewoon niets buigen of erger maken, dus ik dacht dat er misschien wat suggesties op deze site zouden zijn?

Bedankt voor uw tijd!
Ik denk dat de Ariya 3 jaar pechhulp heeft. Ze slepen de auto naar de dealer. Aan de kant van de weg wordt de auto ook niet geleverd met de sleepooghaak.

#11 ·
Ik denk dat de Ariya wordt geleverd met 3 jaar pechhulp. Ze slepen de auto naar de dealer. Langs de weg wordt de auto ook niet geleverd met de sleepooghaak.
Ik moest worden gesleept, verspilde 45 minuten met Nissan-hulp, het bleef de verbinding verbreken. Ik belde uiteindelijk gewoon AAA, kon ook niet in neutraal zetten waar ik geparkeerd stond, was een super drukke supermarkt. Ze moesten glijders onder elke band plaatsen en op een dieplader omhoog trekken. Eventuele toekomstige problemen zal ik alleen met AAA afhandelen. Als er goede Nissan-sleepverhalen zijn, laat het me weten.:cool::cool::cool:EDH

#12 ·
Om de Neutral hold-modus te activeren, voert u de volgende handelingen uit.
  1. Druk op de aan/uit-schakelaar om het EV-systeem te starten.
  2. Maak de elektronische parkeerrem los.
  3. Druk het rempedaal in en houd het ingedrukt.
  4. Druk op de parkeerknop op de versnellingshendel.
  5. Schuif de versnellingshendel naar de N (Neutraal)-stand en houd deze 0,5 seconde vast totdat N in het voertuiginformatiedisplay verschijnt.
  6. Schuif de versnellingshendel opnieuw naar de N (Neutraal)-stand en houd deze 0,5 seconde vast, totdat een bericht [Park Gear & Park Brake not Applied] in het voertuiginformatiedisplay verschijnt. (Zie 73. Indicator voor de geactiveerde Neutral hold-modus .)
  7. Zet de aan/uit-schakelaar in de stand OFF. Het EV-systeem wordt uitgeschakeld terwijl de N (Neutraal)-stand wordt vastgehouden.
Om de Neutral hold-modus te verlaten, zet u het voertuig in een andere stand dan N (Neutraal).

#18 ·
Seems too light duty. Curb weight for an Ariya is at least 4400lbs. Greater if you have the 87kWh battery. Might want to exchange it for a 3 ton jack to be on the safe side.
Lijkt te licht. Het gewicht van een Ariya is minimaal 4400 lbs. Meer als je de 87kWh batterij hebt. Misschien wil je het omruilen voor een krik van 3 ton om veilig te zijn. Je tilt niet de hele auto op. Het gewicht zal dus tussen 1/4 en 1/2 van het totale gewicht van de auto liggen. De krik die ik kocht zegt 3000lb. Het optillen van 1 hoek van de auto is geen probleem. :cool::cool: Alleen mijn mening,

#19 ·
Je tilt niet de hele auto op. Het gewicht zal dus tussen 1/4 en 1/2 van het totale gewicht van de auto liggen. De krik die ik heb gekocht zegt 3000lb. Het optillen van 1 hoek van de auto zal geen problemen opleveren. :cool::cool: Alleen mijn mening,
Ik ben het eens met deze verklaring, maar ik ben nooit iemand geweest die een schaarkrik of een fleskrik echt vertrouwde. Ze noemen de schaarkrikken niet voor niets weduwenmakers. ;) In alle ernst, ze kunnen veilig zijn, maar je moet slim zijn en op een perfect vlakke ondergrond staan. Nadat ik de fysieke band op mijn velg heb gemonteerd, kijk ik naar een trolleykrik of een kleine aluminium racekrik. Iets steviger, maar de andere kant is dat het meer ruimte in beslag zal nemen. Dus dat zal ik ook moeten bekijken.

#22 ·
Ik ben het eens met deze verklaring, maar ik ben nooit iemand geweest die een schaarkrik of een fleskrik echt vertrouwde. Ze noemen de schaarkrikken niet voor niets weduwemakers. ;) In alle ernst, ze kunnen veilig zijn, maar je moet slim zijn en op perfect vlakke grond staan. Nadat ik de fysieke band op mijn velg heb gemonteerd, kijk ik naar een trolleykrik of een kleine aluminium racekrik. Iets steviger, maar de andere kant is dat het meer ruimte in beslag neemt. Dus dat zal ik ook moeten bekijken.
Ik had een schaarkrik in mijn jongere jaren en ik droeg altijd multiplex om op te zitten vanwege de veiligheid in los vuil of grind. Ik vind de vloerkrik prettiger voor veiligere omstandigheden en om met mijn lichaam weg van de auto omhoog te komen. Nu ik 66 ben, bel ik AAA en laat ik het hen doen. Maar ik heb in ieder geval spullen als dat nodig is. Allemaal goede punten van iedereen. Wees voorzichtig :cool::cool: EDH Evolve+ 10.400 mijl,

#21 ·
Ik kreeg vandaag op weg van mijn werk een bout in een van mijn banden en kwam gelukkig thuis. Ik dacht dat ik de auto snel kon opkrikken en de band naar de plaatselijke reparatiewerkplaats kon brengen, maar helaas (zoals sommigen van jullie misschien nu denken...) wordt de dure Ariya niet eens met een krik geleverd! Wat mij, de sukkel, deed denken dat ik er al een had, dus geen probleem, om er vervolgens achter te komen dat de Ariya geen standaard hefpunten lijkt te hebben zoals de meeste auto's?

Belde de dealer om te zien of ze de krik op voorraad hadden en wauw, hoe de dingen daarna bergafwaarts gingen. Ze klonken niet alleen alsof ze geen idee hadden wat de auto was, ze zeiden dat ze er geen op voorraad hadden en dat ze de hele auto nodig zouden hebben om hem te diagnosticeren en te repareren...

Bedankt voor uw tijd!
Ik heb net mijn banden gewisseld... Ik werk nu al tientallen jaren aan auto's. De voorste krikpunten zijn inderdaad een beetje klein... alle aeropanelen eronder zorgen ervoor dat je de krikpunten op de rand moet gebruiken, tenminste aan de voorkant. De achterkant heeft wat meer ruimte voor een grotere krik. Voor de voorkant gebruikte ik een kleinere Craftsman 2 ¼ ton krik. Ter info... als je de Nissan bandenafdichtingskit nog niet hebt geprijsd... wil je dat misschien doen voordat je hem gebruikt. Toen ik die van de 2018 LEAF moest gebruiken, was de vervanging ongeveer $125! Ik heb uiteindelijk een reserve donutband gekocht en de hierboven genoemde krik gebruikt.