Nissan Ariya Forum banner

Rijmodi en regeneratie

1.1K views 2 replies 3 participants last post by  4450  
#1 ·
Ik heb me verdiept in Ariya regen - dit artikel 2023 Nissan Ariya Review: I only wish I could buy one geeft aan dat maximale regeneratie komt van het hebben van zowel de rij-instelling "B" + e-Step ingeschakeld. Hoewel dit vreemd lijkt, komt het overeen met de ervaring van mensen hier?

Uit het artikel: "Ik heb een lang gesprek gehad met de PR- en technische mensen van Nissan om er zeker van te zijn dat ik begreep wat er gebeurde. Deze twee bedieningselementen, de e-Step-knop en de D/B-schakeloptie, doen hetzelfde. Maar om de maximale regeneratie van one-pedal drive te krijgen, moet je beide bedieningselementen aanpassen."

Dit artikel onderzoekt ook enkele combinaties van rijmodi met en zonder e-Step, maar richt zich minder op de impact van het toevoegen van D versus B.
Eco, Standard, or Sport? Unveiling the Mystery of Nissan Ariya Efficiency on Your Commute

Ik heb meestal 'D' + e-Step gebruikt, maar ik ga een paar andere combinaties proberen. Ik heb ook geëxperimenteerd met de Eco-rijmodus + e-Step. Van opmerkelijke waarde is dat deze combinatie de abrupte/schokkende overgang van regeneratie naar wrijvingsremmen lijkt te verminderen, die ik anders ervaar met D + e-Step.

#3 ·
Ik heb veel berichten gelezen over de interacties van regen/rijmodus/DorB, allemaal subjectieve interpretaties van de bestuurder.

In werkelijkheid is de werking een driedimensionale matrix die gemakkelijk kan worden uitgelegd in een 3D-afbeelding op basis van gemeten fabrikantgegevens (het bestaat 🙄).

Ik ben behoorlijk teleurgesteld in de technische documentatie van Nissan, die weinig pogingen doet om de interactie met kwantitatieve gegevens te demystificeren.
Dus, net als de meeste anderen, blijf ik bij een compromisinstelling in plaats van de modi te selecteren en aan te passen aan de omstandigheden.

“Waarom 10 functies hebben als je maar wordt getoond hoe je er 1 gebruikt”