Nissan Ariya Forum banner

Żadne felgi 18" nie pasują do Ariya EVOLVE+ e-4ORCE. (Aktualizacja: 18-calowe koła nie pasują do Ariya z dużą baterią)

1 reading
3.8K views 35 replies 9 participants last post by  dand  
#1 ·
Niedawno kupiłem komplet opon zimowych do mojego Nissana Ariya. W mojej prowincji obowiązkowe jest posiadanie opon zimowych ze względu na trudne warunki pogodowe. Biorąc pod uwagę złe warunki na drogach, zmniejszyłem rozmiar opon, aby uzyskać lepsze prowadzenie. Zdecydowałem się na zestaw 18-calowych stalowych felg i opon, ale niestety nie pasowały one do zacisków hamulcowych. W rezultacie planuję zwrócić ten zestaw i wymienić go na zestaw 19". Chciałem poinformować innych, że 18-calowe koła nie pasują do (CAD) EVOLVE+ e-4ORCE.
 
#2 · (Edited)
18-calowe felgi pasują, z odpowiednim odsadzeniem. Jestem na telefonie, ale przymierzyłem zestaw M-Technica, którego zdjęcie będę musiał opublikować, gdy będę miał czas. Koło, które mam, nie pasowało z przodu ze względu na odsadzenie, ale pasowało do tylnego zacisku, który jest mniejszy. (Prawdopodobnie powinienem potwierdzić, że faktycznie oczyściłem przedni zacisk promieniowo, ale jestem prawie pewien, że tak było, po prostu dotknął wewnętrznego "talerza" koła, ponieważ MTechnicas nie mają szprych!)

Potrzebujesz bardziej agresywnego odsadzenia lub odpowiedniego projektu szprych koła, aby oczyścić zaciski z przodu.
 
#11 · (Edited)
18-calowe felgi pasują, z odpowiednim odsadzeniem. Jestem na telefonie, ale przymierzyłem zestaw M-Technica, którego zdjęcie będę musiał opublikować, gdy będę miał czas. Koło, które mam, nie pasowało z przodu ze względu na odsadzenie, ale pasowało do tylnego zacisku, który jest mniejszy. (Prawdopodobnie powinienem potwierdzić, że faktycznie oczyściłem przedni zacisk promieniowo, ale jestem prawie pewien, że tak było, po prostu dotknęło wewnętrznego "talerza" koła, ponieważ MTechnicas nie mają szprych!)

Potrzebujesz bardziej agresywnego odsadzenia lub odpowiedniej konstrukcji szprych koła, aby oczyścić zaciski z przodu.
Czy możesz podzielić się informacją, jaki masz odsadzenie? Kupiłem felgi 18 cali z odsadzeniem 38 i zwrócę je, jeśli nie będą pasować...

Kupiłem odsadzenie 38, ponieważ jedna osoba w tym wątku zainstalowała już podobne felgi z odsadzeniem 38 i pasowały dobrze, ale były to 19 cali: https://www.ariyaforums.com/threads/snow-tires.1032/
 
#6 ·
Wracam z zdjęciem 18-calowej felgi Mtechnica na tylnej osi naszego Ariya. Zrobiłem to przymierzanie w lipcu i myślałem, że przód przejdzie nad zaciskiem radialnie, ale nie na głębokość ze względu na przesunięcie. Będę musiał ponownie przymierzyć, chyba że ktoś oficjalnie potwierdzi, że felga tak naprawdę nie przechodzi nad dużym zaciskiem radialnie.
Image
 
#9 ·
18-calowe stalowe felgi pasują z tyłu, ale nie z przodu. Stalowe felgi mają rant, w którym czoło felgi jest przyspawane do korpusu. Ten rant uderza w przedni zacisk. Odsadzenie felg wynosi 36 mm. To trochę bezużyteczne mieć koła, które pasują tylko z tyłu samochodu.
Czy rant wszedł wtedy do środka, do wnętrza koła? Czy jakakolwiek część bębna felgi ominęła zacisk promieniowo?
Wielu producentów kół wprowadza obecnie zmiany konstrukcyjne w swoich kołach, aby pomieścić większe zaciski, które są montowane w wielu nowych pojazdach (nie tylko w samochodach elektrycznych). GT Beyond jest produkowany specjalnie dla pojazdów wykorzystujących większe zaciski z ceramicznymi hamulcami węglowymi, ponieważ zacisk faktycznie wystaje dalej od tarczy niż konwencjonalny zacisk. Niekoniecznie oznacza to, że koło o średnicy 18 cali lub mniejszej będzie pasować do dużych hamulców. Należy wziąć pod uwagę wiele czynników.
Byłem ciekaw, jak małe koło mogę zamontować w Ariya (właściwie chciałem 17 cali), dlatego wypróbowałem 18 cali pozostałe po moich czasach z Leafem, myślałem, że 18-calowa obręcz tego koła przechodzi z przodu, ale ledwo. "Talerz" koła uderzył w zacisk, przez co nie mogłem go przymocować do piasty.

Stalowe koło nigdy nie zostało zaprojektowane tak, aby pasowało do dużego zacisku, który wystaje z piasty/tarczy.
 
#15 ·
#32 ·
  • Mam siedzibę w Ottawie w Kanadzie. Oto moje badania dla mojego modelu Ariya Evolve+/e-4force/platinum plus (edycja premier) z 2025 roku, który jest wyposażony w 20-calowe felgi:
  • Koła muszą mieć szerokość 7,5 i idealnie odsadzenie +45 mm (plus/minus 2 mm).
  • Koła, które Nissan Canada poleca do wyższych wersji wyposażenia o powyższych wymiarach, są produkowane przez firmę Fastco w Kanadzie i są dostępne tylko w średnicy 19 cali. Model, który wybrałem to:
    • Fast wheels EV5 (pasuje również model EV6)
    • FE05-1975-65BN+45C661
    • Czarny, 19x7,5, Offset: +45mm GTIN 775376210093
  • Mam bardzo dobre doświadczenia z oponami Continental od wielu lat i poprosiłem o wyceny z Continental IceContact XTRM - 235/55R19 (dostępne tylko w Kanadzie).
  • Od kilku lokalnych sprzedawców detalicznych, PMC tire (sklep internetowy QC) dał mi najlepszą cenę za pakiet - 2610 CAD (przed opodatkowaniem, bezpłatna dostawa), ale to z czujnikami aftermarket (prawdopodobnie wymagana konfiguracja) i musiałem zapłacić za instalację. Canadian tire, Kal tire itp. wszystkie podały wyższe ceny.
  • Ku mojemu zaskoczeniu - dealer (Hunt Club Nissan w Ottawie) zaoferował mi najlepszą cenę z czujnikami OEM, konfiguracją i instalacją w pojeździe - 2749 CAD.
Zawsze staram się być jak najbliżej specyfikacji producenta. Nissan nie zaleca felg stalowych (dodatkowa waga i być może odsadzenie) ani średnic 18 cali. Nie znalazłem 20-calowych kół o szerokości 7,5 cala/+45 mm odsadzenia, ale takie opcje mogą istnieć.
 
#33 ·
  • Mieszkam w Ottawie w Kanadzie. Oto moje poszukiwania do mojego Ariya Evolve+/e-4force/platinum plus (edycja premierowa) z 2025 roku, który jest dostarczany z 20-calowymi felgami:
  • Koła muszą mieć szerokość 7,5 i idealnie odsadzenie +45 mm (plus/minus 2 mm).
  • Koła, które Nissan Canada poleca do wyższych wersji wyposażenia o powyższych wymiarach, są produkowane przez Fastco w Kanadzie i są dostępne tylko w średnicy 19 cali. Model, który wybrałem to:
    • Fast wheels EV5 (pasuje również model EV6)
    • FE05-1975-65BN+45C661
    • Czarny, 19x7,5, Offset: +45mm GTIN 775376210093
  • Mam naprawdę dobre doświadczenia z oponami Continental od wielu lat i poprosiłem o wyceny z Continental IceContact XTRM - 235/55R19 (dostępne tylko w Kanadzie).
  • Od kilku lokalnych sprzedawców, PMC tire (sklep internetowy QC) dał mi najlepszą cenę za pakiet - 2610 CAD (przed opodatkowaniem, darmowa dostawa), ale to z czujnikami aftermarket (konfiguracja prawdopodobnie wymagana), a następnie musiałem zapłacić za montaż w pojeździe. Canadian tire, Kal tire itp. wszystkie podały wyższe ceny.
  • Ku mojemu zaskoczeniu - dealer (Hunt Club Nissan w Ottawie) zaoferował mi najlepszą cenę z czujnikami OEM, konfiguracją i montażem w pojeździe - 2749 CAD.
Zawsze staram się być jak najbliżej specyfikacji producenta. Nissan nie zaleca felg stalowych (dodatkowa waga i być może odsadzenie) ani średnic 18 cali. Nie znalazłem 20-calowych kół o szerokości 7,5 cala/+45 mm odsadzenia, ale takie opcje mogą istnieć.
Czy podana przez Ciebie cena od dealera obejmuje koła, czy tylko opony? Dzięki.
 
#34 ·
Cześć dand, dorastałem w Ottawie, więc mały świat. Zapłaciłem łącznie około 1400 CAD za koła i opony z zamontowanymi i wyważonymi czujnikami z podatkiem od sprzedaży w Quebec. Od opon Quattro. Czujniki są od strony trzeciej, ale działają bez żadnych problemów, właśnie je założyłem na samochód. I zrestartowałem samochód dwa razy i synchronizują się bez żadnych problemów. Mój samochód jest w leasingu, więc nie chcę wydawać ponad 3000 dolarów na opony do samochodu, którego tak naprawdę nie posiadam. Wartość odsprzedaży używanych felg jest bardzo niska i za 3 lata prawdopodobnie będę chciał inny samochód.
 
#36 ·
Doskonałe informacje, na pewno czegoś się od Ciebie nauczyłem! Dziękuję! Tak, w moim przypadku jestem właścicielem pojazdu i dlatego chcę konkretną markę i model opon, które dłużej wytrzymują/są cichsze/mają mniej wibracji w porównaniu do tych, które miałem (subiektywne - preferencje). Jeśli bierzesz w leasing, te czynniki nie są tak ważne. Przy okazji, dealer ma również tańsze pakiety w oparciu o marki opon, jak sądzę (300-400 $ taniej). Jeśli chodzi o felgi, istnieje wiele opcji aluminiowych dla Engage i Evolve (mają katalog), ale nie tak wiele dla wyższych wersji e-4ORCE/AWD (stal - nie zagłębiałem się w to, więc tam też możesz zaoszczędzić pieniądze, jak wspomniałeś). Więc poszedłem i zacytowałem konkretne modele od różnych sprzedawców detalicznych, bardzo zaskoczony, że dealerzy byli bardzo konkurencyjni. W przeszłości inni dealerzy w Kanadzie byli o 20-30% drożsi za ten sam produkt.