Nissan Ariya Forum banner

Eenvoudig alternatief voor de opbergbak van de voorconsole

17K views 28 replies 13 participants last post by  mongo  
#1 ·
Hoewel ik op een later tijdstip de daadwerkelijke Nissan-opbergbak voor de console vooraan zal plaatsen, wilde ik een paar eenvoudige alternatieve items proberen. Ik zal dit later naar de kofferbak verplaatsen voor kleine items. Met een beetje klittenband kan de bodem de vloermat met tapijt vangen. Ik weet niet zeker hoeveel het klittenband zal ondersteunen, maar ik zal er alleen kleine items in plaatsen.

Deze waren verkrijgbaar bij Target in de lade/opbergsectie. Ik heb het item rechts voor $8 in de winkel opgehaald (ik heb de prijsaanpassing gebruikt voor de online prijs in de app). Het item links is breder en hoger en zou waarschijnlijk ook nog passen.

#2 ·
Hoewel ik op een later tijdstip de daadwerkelijke Nissan-consolebak aan de voorkant zal plaatsen, wilde ik een paar eenvoudige alternatieve items proberen. Ik zal dit later naar de kofferbak verplaatsen voor kleine items. Met een beetje klittenband kan de bodem de vloermat van tapijt vastgrijpen. Ik weet niet zeker hoeveel het klittenband zal ondersteunen, maar ik zal er alleen kleine items in plaatsen.

Deze waren verkrijgbaar bij Target in de lade/opbergsectie. Ik heb het item rechts voor $8 in de winkel opgehaald (ik heb de prijsafstemming gebruikt voor de online prijs in de app). Het item links is breder en hoger en zou waarschijnlijk ook nog passen.

View attachment 1966

View attachment 1967

View attachment 1968
Is de elektronische opbergdoos niet groot genoeg voor opslag? Mijn Ariya heeft meer opbergruimte dan mijn huidige Volvo XC90 en eerdere 4Runner en Tundra.

Ik denk gewoon dat het plaatsen van die extra doos op de vloer de esthetiek en minimalistische uitstraling van het interieur verpest. Dat ben ik gewoon...

#4 ·
Is de elektronische opbergbox niet groot genoeg voor opslag? Mijn Ariya heeft meer opbergruimte dan mijn huidige Volvo XC90 en de vorige 4Runner en Tundra.

Ik denk gewoon dat het plaatsen van die extra box op de vloer de esthetiek en minimalistische uitstraling van het interieur verpest. Dat ben ik gewoon..
Ik heb een kleine tas met spullen die niet in de middenbox passen, ik leg hem gewoon op de passagiersstoel, maar moet hem nog ergens anders plaatsen als er een passagier is. Ik zal de Nissan-box later plaatsen, hoewel ik het niet leuk vind dat er gaten in moeten worden geboord, ik zal daar waarschijnlijk in plaats daarvan industriële dubbelzijdige tape gebruiken.

De plastic box ziet er niet geweldig uit, maar voor iedereen die liever ongeveer $100 minder uitgeeft, kan het handig zijn.

Mercedes heeft een mooie vloerbak, die van Nissan probeert overeen te komen met de USB-vloerbox, maar ziet er niet helemaal goed uit (de USB-poorten van de Ariya zijn verlicht, dat is cool). Die van Mercedes is afgerond op de hoeken en ziet er goed uit als hij op zichzelf staat.

#3 ·
Hoewel ik later de daadwerkelijke Nissan-consolebak aan de voorkant zal plaatsen, wilde ik een paar eenvoudige alternatieve items proberen. Ik zal dit later naar de kofferbak verplaatsen voor kleine items. Met een beetje klittenband kan de bodem de vloermat met tapijt vangen. Ik weet niet zeker hoeveel het klittenband zal ondersteunen, maar ik zal er alleen kleine items in plaatsen.

Deze waren verkrijgbaar bij Target in de lade/opbergsectie. Ik heb het item rechts voor $8 in de winkel opgehaald (ik heb de prijs aangepast aan de online prijs in de app). Het item links is breder en hoger en zou waarschijnlijk ook nog passen.

View attachment 1966

View attachment 1967

View attachment 1968
Geweldig idee voor het klittenband - ik vind dit idee leuk voor een snelle manier om een extra bak vast te zetten, en de bak kan gemakkelijk worden verwijderd en schoongemaakt. Het klittenband zou het goed genoeg moeten kunnen vastzetten - ik had een paar WeatherTech-matten in een van onze Leafs, het soort met de opstaande rand om veel binnengebracht water en alles te bevatten, en die achterin zouden wegglijden bij het instappen in de auto, maar het klittenband hield ze stil.

#10 ·
Ik heb de opbergbak voor de middenconsole van de Nissan al gekocht. Ik dacht dat het een doe-het-zelf klusje was, gewoon neerzetten. NIET DUS. Hij moet vastgeschroefd worden en ik ga absoluut niets in mijn beauty schroeven. Bovendien, zoals Hank zei, geloof ik nu dat de extra doos op de vloer de esthetiek KAN verpesten. De "nietsheid" op de voorvloer is inderdaad iets.
Ik twijfel nog steeds in mijn hoofd of ik hem wel wil laten installeren. Dus ik wou dat ik niet overhaast had gehandeld en er al voor betaald had. Ik had me echter niet kunnen voorstellen dat het de uitstraling van het interieur zou bederven zonder hem op de vloer te plaatsen. Ik vind het er niet mooi uitzien, maar wil nog niet aan mijn partner toegeven dat ik hem eigenlijk niet wil.:rolleyes:

#11 ·
Ik heb de Nissan opbergbak voor de console al gekocht. Ik dacht dat het een doe-het-zelf klus was, gewoon neerzetten. NIET DUS. Hij moet vastgeschroefd worden en ik ga niets in mijn schoonheid schroeven. Bovendien, zoals Hank zei, geloof ik nu dat de extra doos op de vloer de esthetiek KAN verpesten. De "nietsheid" op de voorvloer is inderdaad iets.
Ik ben nog steeds aan het twijfelen of ik hem wel wil laten installeren. Dus ik wou dat ik niet overhaast had gehandeld en er al voor had betaald. Ik had me echter niet voorgesteld dat het het interieur zou bederven zonder hem op de vloer te plaatsen. Ik vind de look niet mooi, maar wil nog niet aan mijn partner toegeven dat ik hem eigenlijk niet wil.:rolleyes:
Misschien is er een manier om het meer een "tijdelijke" installatie te maken - zonder gaten te boren! Op die manier is hij er alleen als je hem echt nodig hebt?

#12 ·
Het wordt ook geleverd met een stuk klittenband. Het wordt een veiligheidsprobleem als de console naar de bestuurder verschuift. Ik weet zeker dat het voor Nissan een CYA-zaak is om het vast te schroeven, omdat we nu zoveel rechtszaken hebben. Ik moet er mee knutselen om te zien of ik denk dat het zal schuiven zonder te worden vastgeschroefd. Bovendien is het tapijtgedeelte opgesplitst met deze toevoeging. Mijn Premiere-mat is nu 1-delig. Het wordt 2 delen. Ik weet niet zeker of ik dat wil veranderen. Dus eigenaren moeten 2 of 3 keer nadenken voordat ze dit accessoire kopen, IMHO.

#13 ·
Het wordt ook geleverd met een stuk klittenband. Het wordt een veiligheidsprobleem als de console naar de bestuurder verschuift. Ik weet zeker dat het voor Nissan een CYA-zaak is om het vast te schroeven, omdat we nu zoveel rechtszaken hebben. Ik moet er mee knutselen om te zien of het zonder vastgeschroefd te worden kan schuiven. Bovendien wordt het tapijtgedeelte met deze toevoeging opgesplitst. Mijn Premiere-mat is nu uit één stuk. Het wordt 2 stuks. Ik weet niet zeker of ik dat wil veranderen.
Dus eigenaren moeten 2 of 3 keer nadenken voordat ze dit accessoire kopen, IMHO.
Bedankt voor de info over het splitsen van het tapijt - zeker iets om over na te denken.

#19 ·
Ik vind de vlakke vloer vooraan in de Ariya erg handig. Mijn hond zit op de voorvloer (met een deurmat). Ik zet mijn boodschappentas of een tas met spullen van de Home Depot naast me op de voorvloer. Ik hoef de achterklep niet te openen of zelfs de "frunk" te gebruiken als die er al was. Ik ben snel in en uit de auto met mijn spullen.

#20 ·
Ik vind de vlakke vloer aan de voorkant in de Ariya erg handig. Mijn hond zit op de voorvloer (met een deurmat). Ik zet mijn boodschappentas of een tas met spullen van de Home Depot naast me op de voorvloer. Ik hoef de achterklep niet te openen of zelfs de "frunk" te gebruiken als die er al was. Ik ben snel in en uit de auto met mijn spullen.
De vlakke vloer is fijn, maar er moet wel een bak of iets met een kleine zijkant of rand in. Ik merk dat als ik er spullen neerleg, ze soms kunnen rollen of verschuiven, en ik wil niet dat er iets onder de pedalen rolt.

#24 ·
Hmm. Wonder what the Nissan designers thinks of all of this😊. Seems their original idea was the lounge concept. Passenger crosses their legs, lies back and watches a movie 🍿, while the dog hangs out. And the driver does propilot.
Hè... een lounge concept heeft zowel een groter scherm als een voetensteun nodig. :)

Alleen de bovenkant van de middenconsole beweegt en niet het hele ding. Als je die ruimte echt wilde openen, zou het naar achteren schuiven van de hele console meer ruimte geven. Misschien is het om meer ruimte te geven zodat je een grotere laptop/tablet op de gemotoriseerde opberglade kunt plaatsen.