Nissan Ariya Forum banner

19'' vs. 20'' wielen

24K views 50 replies 22 participants last post by  maxtog  
#1 ·
Image
vs
Image

Welke heeft je voorkeur en waarom?

#3 ·
Ik denk dat de 19'' exemplaren beter passen bij de zachte rondingen van de auto, in plaats van het hoekige ontwerp van de 20'' wielen. Ze bieden ook meer band, wat het rijcomfort verbetert. En ze zijn efficiënter wat betreft de actieradius per lading. Eens met je, ze zouden moeilijker schoon te maken moeten zijn, maar goed, dat zijn degenen die ik kies.

#10 ·
Het uiterlijk van de 20" is niet groter dan de toename van het bereik van de 19"...wiskundig gezien.
Hahaha Ja, je hebt gelijk! De "looks"-factor, die over het algemeen door sommigen wordt waargenomen als evenredig met de wieldiameter, is ingehaald door de afname van de bandhoogte-breedteverhouding (negatief effect op de looks-factor -- suggereert "straatracer" of mogelijk nog erger, "drugshandelaar"! 😆). Daarnaast zijn er de factoren die door anderen worden genoemd, zoals stoeprand schade!

#11 ·
Ik ga niet discussiëren over de rijkwaliteit van een band met een lager profiel, maar ik wilde wel even aangeven dat de 20 inch Dunlops ook breder zijn, ik weet niet zeker of de 20 inch velg breder is.
235x55 vs. 255x45. Het verschil in bereik is te wijten aan het gewicht van de velg.

Mijn Platinum Plus is besteld met de 20"ers

#12 ·
Ik ga niet discussiëren over de rijkwaliteit van een band met een lager profiel, maar ik wilde erop wijzen dat de 20 inch Dunlops ook breder zijn, ik weet niet zeker of de 20 inch velg breder is.
235x55 vs 255x45. Het verschil in bereik is te wijten aan het gewicht van de velg.

Mijn Platinum Plus is besteld met de 20"ers
Ik vraag me af of het niet alleen het gewicht van de grotere velgen is, maar ook andere gewichtsverschillen van de modeluitvoering (AWD vs. FWD, etc.)?

#14 ·
View attachment 837 vs View attachment 838

Welke heeft je voorkeur en waarom?
Ik vind de 20" wielen zeker mooi. Onze 19" wieldoppen zijn koperkleurig, niet grijs. Uit welk land kom je?

Ik ben van plan mijn 19" banden te houden en te upgraden naar aftermarket wielen. De meeste aftermarket en OEM wielen zijn echter 19" x 8,5". Huidige wielen zijn 19" x 7,5" of 20" x 8". Weet iemand of 19" x 8,5" in de Ariya passen zonder enige vorm van aanpassing?

#17 ·
Ik vind de 20" wielen zeker mooi. Onze 19" wieldoppen zijn koperkleurig, niet grijs. Uit welk land komt u?

Ik ben van plan mijn 19" banden te houden en te upgraden naar aftermarket wielen. De meeste aftermarket en OEM wielen zijn echter 19" x 8,5". Huidige wielen zijn 19" x 7,5" of 20" x 8". Weet iemand of 19" x 8,5" in de Ariya passen zonder enige vorm van aanpassing?
De koperkleurige wieldoppen zijn alleen voor de Premiere-versie. De overige 19 inch wielen worden geleverd met grijs. Zie de link hieronder. Ik heb de grijze 19 inch wielen gezien bij evenementen.

2023 Nissan Ariya Reservation Event (nissannews.com)

#21 ·
Ik heb de wielen een paar maanden geleden op mijn Platinum+ reservering gedowngraded naar 19". In principe voor de extra actieradius, aangezien ik veel op de snelweg rijd, dus ik ben gevoelig voor de actieradius.

Qua schoonmaken dacht ik ook dat de 20" gemakkelijker schoon te maken zijn...maar aangezien het een EV is, zal er niet veel geremd worden en zou de opbouw van remstof minder een probleem moeten zijn. Ik zag de 20" ook tijdens het evenement en als ik me niet vergis, zien ze er nogal "plasticachtig" uit...dus niet echt geweldig imo.

#27 ·
De bijgewerkte website toont 20" wielen als standaard voor de Platinum+, met een meerprijs van $1900 als je wilt "upgraden" naar 19" wielen. Is dit waar? Lijkt me achterstevoren.
Ik vind ze veel beter dan de standaard Ariya-wielen en hoop dat ik ze kan krijgen als mijn Platinum dit jaar arriveert. Zoals anderen al eerder hebben gezegd, geven de 19 inch je meer bereik en een soepelere rit dan de 20 inch.
19" wielen voor $1900 (nu in de uitverkoop bij Riverside Nissan voor $1200) zijn extra accessoires als je je 20" wielen wilt omwisselen. Misschien kun je Nissan zover krijgen dat ze de 19" wielen in je aangepaste build opnemen terwijl je wacht op je Platinum?

#25 ·
Wat vinden jullie van deze 19 inch aluminium velgen? Ze zijn in de aanbieding bij Riverside Nissan. Ik denk dat ik Tustin Nissan hun prijs kan laten verslaan.

Ik vind ze mooi, vooral met de chromen inzetstukken. Er staat echter niet bij of dit gegoten of gesmede velgen zijn. Meestal zijn gesmede velgen sterker, lichter, maar duurder.

De foto toont ze in beide kleuren.

#26 ·
Ik vind ze veel beter dan de standaard Ariya-wielen en hoop dat ik ze kan krijgen als mijn Platinum dit jaar aankomt. Zoals anderen al eerder hebben gezegd, geven de 19 inch je meer bereik en een soepelere rit dan de 20 inch.

#28 ·
Voordat ik me tegoed doe aan een nieuwe set 19 inch aluminium glanzend zwarte wielen, denk ik erover om mijn bestaande 19 inch wieldoppen te laten wrappen met glanzend zwarte kleur... Ik vraag me af of het er raar uit zou zien? Het mooie ervan is dat als er stoeprandbeschadigingen zijn, ik de vinyl wrap gewoon opnieuw kan doen om het weer als nieuw te maken.

#29 ·
Toen ik 17 jaar geleden de Platinum+ reserveerde, koos ik de 19" wielen. Ik ben net naar de Nissan-site gegaan om er een andere te bouwen en het wordt niet langer als optie voor Platinum getoond, alleen 20". Wat is de kans dat ik met 20" wielen opgescheept zit?

Eerst verloor ik mijn Passion Red, nu mijn 19" banden met een betere rijkwaliteit en actieradius? Kom op Nissan, wees beter.

#30 ·
Toen ik 17 jaar geleden de Platinum+ reserveerde, koos ik de 19" wielen. Ik ging net naar de Nissan-site om er een andere te bouwen en het wordt niet langer als optie voor Platinum weergegeven, alleen 20". Wat is de kans dat ik met 20" wielen kom te zitten?

Eerst verloor ik mijn Passion Red, nu mijn 19" banden met een betere rijervaring en actieradius? Kom op Nissan, wees beter.
Ik dacht dat mensen met 20 inch wielen ze zouden kunnen ruilen met anderen met 19 inch wielen voor wat contant geld, aangezien 20 inch wielen duurder zijn. Tesla rekent daar $2000 voor.

#34 ·
Dank aan Jayway & PNWariya! Ik ben bang dat jullie beiden misschien hebben bevestigd dat de 'bronzen' wieldoppen - die helemaal geen doppen zijn, maar aparte stukken - de ZEER dure (d.w.z. ongeveer 4x$87 PLUS belasting?) zouden kunnen zijn die mijn dealer zei dat zijn onderdelenafdeling had gevonden met onderzoek. Dit is wat de man van de onderdelen liet zien:

Image

En hij zei: ELK WIEL IS EEN SET VAN 5 STUKKEN, ELK STUK KOST $87,16.

Ik zal ze persoonlijk moeten ZIEN voordat ik ze koop ... en het is bijna onmogelijk om ze in een Nissan Onderdelencatalogus te vinden, dus ik weet niet zeker waar ik ze überhaupt vandaan zou moeten halen! De beschrijving die hij gaf, vermeldt geen kleur of materiaal, dus ... ik denk dat ik gewoon wacht tot ik ze persoonlijk kan zien.

#35 ·
Bedankt aan Jayway & PNWariya! Ik ben bang dat jullie beiden misschien hebben bevestigd dat de 'bronzen' wieldoppen - die helemaal geen doppen zijn, maar aparte stukken - de ZEER dure (dwz ongeveer 4x$87 PLUS belasting?) zouden kunnen zijn die mijn dealer zei dat zijn onderdelenafdeling had gevonden met onderzoek. Dit is wat de man van de onderdelen liet zien:

View attachment 2734

En hij zei: ELK WIEL IS EEN SET VAN 5 STUKKEN, ELK STUK KOST $87,16.

Ik zal ze persoonlijk moeten ZIEN voordat ik ze koop ... en het is bijna onmogelijk om ze in een Nissan Onderdelencatalogus te vinden, dus ik weet niet zeker waar ik ze überhaupt vandaan zou moeten halen! De beschrijving die hij gaf, vermeldt geen kleur of materiaal, dus ... Ik denk dat ik gewoon wacht tot ik ze persoonlijk kan zien.
Wow, ik wist niet dat ze zo duur waren! Het is waar dat het een kwestie van voorkeur is. Sommige forumleden die de koperen Premiere bestelden, hielden niet van de koperen wieldoppen (misschien dachten ze dat de kleurmatch niet helemaal klopte), of ze bestelden een andere buitenkleur en hielden er gewoon niet van en dachten dat het grijs er beter uitzag. Er zijn misschien forumleden bereid om te ruilen!

#36 ·
Mijn advies is om rond te shoppen. Verschillende dealers vermelden Nissan-onderdelen voor zeer verschillende prijzen. Ik moest een wieldop kopen voor mijn 20's en door rond te shoppen vond ik grote prijsverschillen. Ik heb 100 betaald.

#40 ·
Ik weet zeker dat ze prima zijn voor winterbanden, maar zowel de 19 als de 20 zien er gewoon verkeerd uit zonder de sierstukken. Dat maakt dat ik kwaliteitswielen van de aftermarket wil kopen als ik nieuwe banden nodig heb