Nissan Ariya Forum banner

e-Step i e_Pedal

14K views 34 replies 15 participants last post by  MattH.  
#1 · (Edited)
Uważnie obserwowałem różne transmisje Ariya na YouTube i zauważyłem, że kiedy mogę zobaczyć wyświetlacz na desce rozdzielczej kierowcy, około 1/2 Ariya pokazuje e-Step, a druga 1/2 pokazuje e-Pedal. Ponadto, w niektórych transmisjach widać przełączniki ustawień konsoli, niektóre pokazują e-Pedal, a niektóre e-Step. Nie mogę rozgryźć, czy różnica wynika z położenia geograficznego, czy z poziomu wyposażenia.

e-Step zachowuje się dokładnie tak samo jak mój Leaf z wyłączonym e-pedal i trybem jazdy ustawionym na "B". Z wyłączonym e-Pedal i włączonym "B" oraz włączonym ProPilot, samochód zatrzymuje się całkowicie, jeśli samochód z przodu się zatrzyma; nie muszę używać hamulców.

Oczywiste jest, że jedyną różnicą między e-Pedal a e-Step jest oprogramowanie układowe i być może przełącznik na konsoli.

Zapytałem mojego dealera, czy mógłby sprawdzić w Nissanie, czy mój samochód ma e-Step, czy mogą zmodyfikować oprogramowanie układowe i być może przełącznik dla mnie.

Byłbym wdzięczny każdemu, kto ma informacje na ten temat, za podzielenie się nimi.

Właśnie wpadłem na pomysł dla Nissana do rozważenia. Niech kierowca wybierze e-Pedal lub e-Step w ustawieniach pojazdu.
 
#2 ·
Wiele filmów zostało nakręconych przy użyciu samochodów przedprodukcyjnych, z których niektóre miały przycisk o nazwie e-pedal. Mogę się mylić, ale myślę, że wszystkie samochody produkcyjne mają e-step. Różnica jest zauważalna, jeśli używasz go z wyłączonym ProPilot. Bez ProPilot, e-step nie zatrzyma samochodu do całkowitego zatrzymania bez wciśnięcia hamulca, podczas gdy e-pedal by to zrobił.
 
#4 ·
Wiele filmów zostało nakręconych przy użyciu samochodów przedprodukcyjnych, z których niektóre miały przycisk o nazwie e-pedal. Mogę się mylić, ale myślę, że wszystkie samochody produkcyjne mają e-step. Różnica jest zauważalna, jeśli używasz go bez ProPilot. Bez ProPilot, e-step nie zatrzyma samochodu do całkowitego zatrzymania bez wciśnięcia hamulca, podczas gdy e-pedal by to zrobił.
Bardzo dobrze znam e-Pedal z 2 Leafów. Zwróć uwagę, że powiedziałem: "e-Step zachowuje się dokładnie tak samo jak mój Leaf z wyłączonym e-pedalem i trybem jazdy ustawionym na "B". Z wyłączonym e-Pedalem i włączonym "B" oraz włączonym ProPilot, samochód zatrzymuje się całkowicie, jeśli samochód z przodu się zatrzymuje; nie muszę używać hamulców.
Ponadto kilka miesięcy temu jeździłem jednym z demonstracyjnych Ariya. Znam więc sposób działania e-Step. To niebezpieczeństwo, jeśli kierowca używał e-Pedal przez 5 lat.
 
#8 ·
Właśnie wypełniłem ankietę dla klientów Nissana. Oprócz zwykłych pytań, zwrócili uwagę na pytania dotyczące E-pedal i E-step oraz preferencji jednego nad drugim i dlaczego. Być może więc rozważają coś z tym zrobić. Wyjaśniłem, że wolę E-pedal, jazdę jedną nogą, od E-step i podalem powody. Miejmy nadzieję.
 
#10 ·
Powtarzam w nadziei, że Nissan śledzi to forum:
Po prostu pozwól właścicielowi wybrać e-Pedal lub e-Step w ustawieniach pojazdu.
W obecnej konfiguracji sterowania mam obawy. Nie jeździłem jeszcze Leafem ani Teslą, jedyne porównanie, jakie mam, to Ioniq 5. Ioniq 5 ma łopatki przy kolumnie kierownicy, których można użyć do ustawienia poziomu rekuperacji, co ułatwiało regulację poziomu w ruchu ulicznym. Podoba mi się fakt, że pedał hamulca w Ariya robi to samo, naciśnij trochę, trochę rekuperacji, naciśnij mocniej i dostajesz więcej, naciśnij jeszcze mocniej i dodajesz hamowanie mechaniczne. Samo posiadanie opcji jednego pedału bez możliwości łatwej regulacji poziomu rekuperacji wcale nie brzmi zbyt dobrze.
 
#11 ·
W liściu możesz włączyć lub wyłączyć E Pedal. Z wyłączonym nadal masz hamowanie regeneracyjne, ale nie w takim stopniu, jak w przypadku włączenia. Mam to cały czas włączone, ale od czasu do czasu nadal używam pedału hamulca, nie można wykonać gwałtownego hamowania bez jego użycia.
 
#12 ·
Hamowanie regeneracyjne występuje tylko wtedy, gdy włączony jest tryb e-Pedal lub "B". E-pedal aktywuje hamulce cierne poniżej 8 km/h. Tryb B jest taki sam jak e-Pedal, z wyjątkiem tego, że hamulce cierne NIE są automatycznie aktywowane. Kierowca musi użyć zwykłego pedału hamulca, aby zatrzymać lub utrzymać samochód na wzniesieniach.

E-step wydaje się być po prostu taki sam jak tryb "B".
 
#13 ·
Hamowanie regeneracyjne występuje tylko wtedy, gdy włączony jest tryb e-Pedal lub "B". E-pedal aktywuje hamulce cierne poniżej 8 km/h. Tryb B jest taki sam jak e-Pedal, z wyjątkiem tego, że hamulce cierne NIE są automatycznie aktywowane. Kierowca musi użyć zwykłego pedału hamulca, aby zatrzymać lub utrzymać samochód na wzniesieniach.

E-step wydaje się być po prostu tym samym, co tryb "B".
Jeżdżę w trybie B przez cały czas - wolę go od trybu D. Naprawdę nie lubię E-Step. E-Step zwalnia znacznie mocniej przy prędkościach autostradowych niż tryb B. Tryb B pozwala na większe toczenie, ale nie tak duże jak tryb D. Jest to szczególnie zauważalne na zjazdach z autostrady podczas wjazdu na zjazd z prędkością autostradową (110 lub 120 km/h) lub podczas zbliżania się do skrzyżowania na drodze wiejskiej z prędkością 95 km/h. Większość moich jazd odbywa się na słabo uczęszczanych autostradach i drogach wiejskich.

Regen aktywuje się podczas używania pedału hamulca (dość delikatnie) zarówno w trybie D, jak i B. Można to zobaczyć na wyświetlaczu kierowcy, ustawiając samochód w trybie D, jadąc z prędkością autostradową po płaskiej drodze i zwalniając pedał przyspieszenia. Otrzymasz trochę regeneracji. Naciśnij bardzo lekko hamulec, regeneracja wzrośnie, naciśnij trochę mocniej, a wzrośnie jeszcze trochę. Trudno mi powiedzieć w którymkolwiek z trybów, kiedy dokładnie samochód zaczyna łączyć hamulce fizyczne, ponieważ robi to tak płynnie, ale zdecydowanie wykonuje regenerację podczas hamowania w trybie D.
 
#15 ·
Re: "E-Step spowalnia znacznie mocniej przy prędkościach autostradowych niż tryb B. Tryb B pozwala na większe toczenie się." Przetestowałem to; spróbuj sam. Wybierz płaską drogę i przy 60 mph zdejmij nogę z pedału przyspieszenia. Zobacz, jak daleko dojedziesz do 15 mph. Spróbuj zarówno dla trybu B, jak i e-pedal. Otrzymuję ten sam dystans.
 
#16 ·
Re: "E-Step spowolni znacznie mocniej podczas jazdy z prędkością autostradową niż tryb B. Tryb B pozwala na większe toczenie się." Przetestowałem to; spróbuj sam. Wybierz poziomą drogę i przy prędkości 60 mph zdejmij nogę z pedału przyspieszenia. Zobacz, jak daleko dojedziesz do 15 mph. Spróbuj to dla trybu B i e-pedal. Osiągam ten sam dystans.
Próbowałem wszystkich trzech, plus trzech trybów jazdy, na samym początku (zwalniając z 75 mph zamiast 60 dla tej części) i od tego czasu nie włączyłem e-Pedal, więc prawdopodobnie powinienem spróbować ponownie. Zachęcam do zrobienia tego samego.
 
#19 ·
Ja będę
Właśnie wróciłem z mojego eksperymentu i mam pytanie: Czy zwykle jeździsz w trybie ECO?
Zwykle jeżdżę w trybie Standardowym. Z zawodu jestem inżynierem oprogramowania, ale mieszkam na farmie na wsi. Wspominam o tym tylko po to, aby wyjaśnić, jak mam drogi o prędkości 55 mil na godzinę bez samochodów za mną, aby robić tego rodzaju szalone rzeczy. Pomaga również to, że wyszedłem dziś wcześniej z pracy. Samochód miał około 65-75% SOC, więc dużo miejsca na regenerację. Ponadto wszystko to dotyczy mojego wykończenia Ariya Evolve+. Nie mam Leafa i nigdy nim nie jeździłem.

Podstawowa procedura: Rozpoczęto w trybie B. Osiągnąć daną prędkość, włączyć lub wyłączyć e-Step, zdjąć nogę z pedału przyspieszenia i zobaczyć, jak mocno samochód zwalnia (tak, super naukowe, ale to miało tylko pokazać, czy moje wcześniejsze obserwacje w ogóle były słuszne - w końcu wystarczyło). Próbowałem tego przy 35, 45 i 60 i różnica między e-Step włączonym a e-Step wyłączonym w trybie B była nie do pomylenia dla wszystkich.

Miałem jednak pewną myśl i przełączyłem samochód w tryb ECO i zrobiłem to samo. Przy 35 była różnica, która nadal była zauważalna, ale znacznie mniej oczywista. Przy 45 myślę, że była różnica, ale naprawdę mogła być w mojej głowie lub wynikać z wariacji na drodze. Przy 60 nie zauważyłem żadnej różnicy.

Wróciłem do trybu Standardowego i przetestowałem 60 ponownie przed powrotem do domu, żeby się upewnić - wciąż oczywiste.

Jeśli zwykle jeździsz w trybie ECO, oboje możemy mieć rację. Spróbuj w trybie Standardowym, aby zobaczyć. Nie próbowałem trybu Sport. Jeśli jeździsz Leafem i nie zachowuje się w ten sposób, to mogą być po prostu różne.
 
#18 ·
Uważnie obserwowałem różne transmisje Ariya na YouTube i zauważyłem, że kiedy mogę zobaczyć wyświetlacz na desce rozdzielczej kierowcy, około 1/2 Ariya pokazuje e-Step, a druga 1/2 pokazuje e-Pedal. Ponadto, w niektórych transmisjach widać przełączniki ustawień konsoli, niektóre pokazują e-Pedal, a niektóre e-Step. Nie potrafię ustalić, czy różnica wynika z położenia geograficznego, czy z poziomu wyposażenia.

e-Step zachowuje się dokładnie tak samo jak mój Leaf z wyłączonym e-pedal i trybem jazdy ustawionym na "B". Z wyłączonym e-Pedal i włączonym "B" oraz włączonym ProPilot, samochód zatrzymuje się całkowicie, jeśli samochód z przodu się zatrzyma; nie muszę używać hamulców.

Oczywiste jest, że jedyną różnicą między e-Pedal a e-Step jest oprogramowanie układowe i być może przełącznik na konsoli.

Zapytałem mojego dealera, czy sprawdzi w Nissanie, czy mój samochód jest wyposażony w e-Step, czy mogą zmodyfikować oprogramowanie układowe i być może przełącznik dla mnie.

Byłbym wdzięczny każdemu, kto ma informacje na ten temat, za podzielenie się nimi.

Właśnie pomyślałem o opcji dla Nissana. Pozwól kierowcy wybrać e-Pedal lub e-Step w ustawieniach pojazdu.
Mój Ariya Premier FWD 2023 przyszedł z e-Step, bez pytania z mojej strony, ponieważ to nasz pierwszy EV. Więc przyszedł z e-Step domyślnie.
 
#21 ·
Mam Chevroleta Bolt oprócz mojego Ariya Premier. System one-pedal w Bolcie jest znacznie lepszy. Możesz zmieniać spowolnienie za pomocą pedału przyspieszenia i zatrzyma cię całkowicie bez dotykania hamulca. Jeśli chcesz hamować jeszcze szybciej, na kierownicy znajduje się łopatka, która bardzo szybko zatrzyma samochód. Następnie możesz użyć pedału hamulca, jeśli potrzebujesz tego w nagłym wypadku. W ciągu 4 lat użyłem pedału hamulca prawdopodobnie mniej niż 25 razy.
 
#24 ·
Mam Chevroleta Bolta oprócz mojego Ariya Premier. One-pedal w Bolcie jest o wiele lepszy. Możesz zmieniać spowolnienie za pomocą pedału przyspieszenia i doprowadzi cię do całkowitego zatrzymania bez dotykania hamulca. Jeśli chcesz hamować jeszcze szybciej, na kierownicy znajduje się łopatka, która bardzo szybko zatrzyma cię do całkowitego zatrzymania. Następnie możesz użyć pedału hamulca, jeśli potrzebujesz tego w nagłym wypadku. +W ciągu 4 lat użyłem pedału hamulca prawdopodobnie mniej niż 25 razy.
Jeśli nie używasz hamulców, czy nie martwisz się, że mogą zardzewieć i ewentualnie się zablokować? Tylko taka myśl.
 
#23 ·
Jeszcze nie mam swojego zaangażowania, ale co wszyscy myślą o możliwości problemów z zaciskami lub tarczami hamulcowymi, jeśli hamulce nigdy lub rzadko są używane? Jeśli można się zatrzymać bez użycia hamulców, pomyślałbym, że szybko zardzewieją, szczególnie w północno-zachodnim Pacyfiku. Myśli?
 
#32 · (Edited)
Jak stwierdzono wcześniej w tym wątku, stanowi to zagrożenie bezpieczeństwa, w którym nabywca Ariya miał wcześniej Leafa jako poprzedni samochód, więc nie jest wielkim zaskoczeniem, że dealerzy Nissana, przy przekazywaniu nowego Ariya, teraz wyraźnie wspominają o "pełzaniu Ariya e-Step" jako właśnie tym - zagrożeniem bezpieczeństwa. Jesteśmy źli, że Nissan Motors GB Limited po prostu skłamał na temat tego zagrożenia, zanim kupiliśmy Ariya, kiedy pytaliśmy o to (post tutaj) i mamy nadzieję, że to tylko kwestia czasu, zanim opcja zostanie wprowadzona jako aktualizacja oprogramowania.

Do tego czasu zalecamy potencjalnym kupującym Ariya w Wielkiej Brytanii, aby rozważyli zakup czegoś innego niż Nissan - jak stwierdzono w innym poście, Nissan Motors GB Limited nie przestrzega brytyjskiego RODO, ponieważ przetwarza dane osobowe niezgodnie z prawem i nie przechodzi kontroli "należytej staranności" z powodu nieprzestrzegania przepisów dotyczących ujawniania tożsamości korporacyjnej na mocy S.82 Companies Act 2006 - przestępstwo.
 
#33 ·
Mieliśmy kupić Ariyę, ale kiedy zdaliśmy sobie sprawę, że nie ma e-pedału, zdecydowaliśmy się poszukać innych marek samochodów. Szkoda, naprawdę lubiliśmy naszego Leafa i chcieliśmy go po prostu ulepszyć o ccs i hak holowniczy.